Podczas dziesięciu dni festiwalu zostaną zaprezentowane najnowsze praktyki i tendencje w branży projektowej. Motywem przewodnim tegorocznej edycji jest kojarzące się z błędem sprzętu elektronicznego, łacińskie hasło „Error”. Od 6 do 15 lipca odwiedzający będą mogli wziąć udział w wykładach, warsztatach, wystawach oraz prelekcjach.

W przygotowanym przez organizatorów programie artystycznym i dydaktycznym będą mogli wziąć udział zarówno profesjonaliści, przedsiębiorcy, jak i kreatywne osoby poszukujące inspiracji. Każda zainteresowana osoba będzie miała okazję do bliższego zapoznania się z branżą oryginalnego projektowania. Zaplanowano 19 wystaw związanych z ludzką emocjonalnością, innowacyjnymi przedmiotami i innymi wątkami składającymi się na pojęcie designu. Organizatorzy przygotowali m.in. wystawę „myHand” powiązaną z drukiem 3D oraz „Język rzeczy”, która mówi o sztuce użytkowej. Organizatorzy podkreślają również, jak istotne jest dla nich to, aby festiwal był przestrzenią do wspólnego dialogu i szukania inspiracji. Festiwal będzie świetną okazją do spotkań z wieloma gośćmi, którzy podzielą się swoją wiedzą. Wśród zaproszonych gości jest m.in. projektant i wykładowca akademicki Karol Murlak, autor wystawy „(Nie)ożywione”. Jej tematem będzie poszukiwanie równowagi między tradycyjnymi i syntetycznymi materiałami.

Error

Choć w XXI wieku słowo „Error” kojarzy się nam z komputerowym błędem, jest ono znacznie bardziej pojemnym pojęciem. To łacińskie hasło oznacza również tułaczkę, wędrówkę, frustrację czy nieporozumienia. Szerokorozumiane nieporozumienia powstają z powodu niejasnych komunikatów i niezgodności z obowiązującymi regułami w przestrzeni społecznej i wirtualnej. Ten motyw przewodni ma połączyć współczesne spojrzenie na świat technologii i designu z uniwersalną emocjonalnością. Osoby zajmujące się projektowaniem są zmuszone do poszukiwania skutecznych, a nierzadko niestandardowych rozwiązań, bowiem wszystkie osoby pragnące zmiany mają różne potrzeby i gusta.

Hasło wydarzenia stało się inspiracją do wyjścia poza standardy identyfikacji wizualnej i zbudowania instalacji pełnej symboli, które pokazują kondycję dzisiejszego designu. Zobaczyć będzie można m.in. odhumanizowanego manekina, zbitą filiżankę czy kable symbolizujące zawodność technologii.

Celem projektowania wnętrz, przedmiotów oraz relacji międzyludzkich jest określenie wspólnych priorytetów. Organizatorzy chcą pokazać, jak ważny jest w tej sytuacji zrównoważony rozwój i poczucie sensu tworzenia. W czasie festiwalu, odwiedzający będą mogli poznać możliwe scenariusze i zastanowić się nad wspólną drogą, do której zmierza design i świat.